Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 27 de desembre del 2011

DUES CONFERÈNCIES DE JEM CABANES

El divendres dia nou a l’escola, vinguè Jem Cabanes a fer-nos una conferència sobre les Rondalles d’Enric Valor.

La meua classe i la de 2n d’ESO ens reunírem per escoltar-lo.

El que més em va agradar fou com s’expressava i de quina manera ho feia.Es notava que volia que gaudirem d’aquella conferència.

Jo, vaig gaudir molt, perquè aprenguí nou lèxic.

Com per exemple que és una Rondalla.

Ell ens explicà que pot ser la paraula Rondalla vinga del llatí.

Jo crec què rondalla vol dir una història que ronda, és a dir una història que passa de pares a fills, de fills a pares… i què és recorda encara en el poble.

Per altra banda, el següent dia, dissabte dia deu, a l’Ateneu de Bétera vinguè una altra vegada Jem Cabanes, aquesta conferència fou més científica, perquè aquesta vegada no es dirigia a adolescents sino a adults.

Jo notí la diferència.A l’escola moltes persones s’avorrien i parlaven, o fins i tot, faltaven el respecte.

En canvi a l’Ateneu no s’escoltava ni una mosca, tots callats i atenent al Jem.

Pràcticament, excepte allò que he explicat, el que va dir fou semblant al que va dir a l’escola, encara que com he dit abans era de llenguatge més científic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada